Ürün Belgelendirme Danışmanlığı
Gluten Free (Glutensiz) Üretim Danışmanlığı
Neden Önemli;
Dünyada glutensiz gıda konusunda ilk adımlar, 2005 yılıda Gluten-Free Certification Organization (GFCO, Glutensiz Dünyada glutensiz gıda konusunda ilk adımlar, 2005 yılıda Gluten-Free Certification Organization (GFCO, Glutensiz Ürün Belgelendirme Kuruluşu) tarafından atılmıştır. Bu kuruluş tarafından tasarlanan standartlar bugün, dünyadaki belgelendirme kuruluşları tarafından kullanılmaktadır.
Bu standart, glutensiz gıda maddelerine yönelik yasal düzenlemelere ve uluslararası gıda kodeksine uygun üretim yapmak zorunda olan bütün üretici firmalar, perakendeci firmalar, gıda hizmet sağlayıcıları ve çiftçiler için geliştirilmiştir. Ayrıca bu standart, HACCP Tehlike Analizi ve Kritik Kontrol Noktaları Sistemi standardı ilkelerine dayanmaktadır.
Gluten-Free Belgesi İşletmelere Ne Fayda Sağlar?
Bugün ABD’de 100 milyondan fazla insan, glutensiz ürünler satın almaktadır. Gıda firmaları Gluten-Free Belgesi alarak, tüketiciler için güvenli ve güvenilir glutensiz ürünler üretme konusunda taahhütlerini beyan etmiş olmaktadır.
Gluten-Free Belgesi, bugün oldukça karmaşık ve yanlış anlaşılmalara neden olan belgelendirme çalışmaları içinde netlik sağlayan ve riskleri düşürmeye yardımcı olan güvenilir bir programdır. Bu program Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO) tarafından yayınlanan standartlara dayanmaktadır.
Gluten-Free Belgesi’ne sahip firmalar herşeyden önce risklerini düşürmüş olmaktadır. Gulten-Free programı, dünyaca tanınmış ve bilim temelli gıda güvenliği protokolleri üzerine kurulmuş gereksinimleri esas alan standartlara dayanmaktadır.
Gluten-Free Belgesi, firmaların işlerini geliştirme konusunda destek olmaktadır. Bu belge, üretici firmalara, diğer markalara, perakendeci firmalara ve tüketicilere yönelik ilişkileri etkinleştirmekte ve büyümekte olan glutensiz pazara erişim imkanı yaratmaktadır.
Gluten-Free Belgesi’nin bir yararı da tüketicilerde güven ve sadakat oluşturmasıdır. Yaşam için glutensiz bir diyet takip etmek zorunda olan tüketicilerde güven ve marka sadakati oluşturmak önemlidir.
Glutensiz gıda ürünleri pazarında, marka iletişimi ve reklamcılık faaliyetlerinde firmaların hassasiyet göstermeleri gerekmektedir. Aksi halde pazarın dışında kalmak ve marka güvenilirliğini yıpratmak olasıdır.
Bugüne kadar, tanınmış ve güvenilir çölyak kuruluşlarının onayları, glutensiz (gluten free) ürünler alan tüketiciler için ilave bir güven faktörü olmuştur. Bugün, ABD ve Avrupa Birliği ülkelerinde üretici firmalara resmi teşvikler sağlanmaktadır. Bu durum glutensiz gıda maddelerine olan talebi arttırmaktadır.
Üretici firmalar da tüketicilerin endişelerini ortadan kaldırmak amacı ile ürünleri için Gluten-Free, yani glutensiz belgelendirmesi yaptırmakta ve tüketicilere, ürünlerin güvenilir olduğunu kanıtlamaya çalışmaktadır. Basitçe Gluten-Free Belgesi, gıda maddeleri içinde gluten bulunmadığını kanıtlayan bir belge olmaktadır.
Gluten-Free programının temel amaçları şu şekilde sıralanabilir:
- Tüketicilere net ve güvenli bilgiler vermek ve güvenli glutensiz ürün seçimleri yapmalarında yardımcı olmak
- Glutensiz ürünlere erişim kolaylığı sağlamak
- Mevcut glutensiz ürünlerin kapsamını genişletmek
- Tıp doktorları ve pratisyenleri arasında farkındalık yaratmak
- Glutensiz ürünler arayan tüketiciler tarafından güvenilebilir olmak